Δραστηριότητες
Κατά τη διάρκεια της μεσημεριανής ζώνης το σχολείο μας παρέχει στους μαθητές του μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων. Οι δραστηριότητες αυτές συμπληρώνουν τη βασική εκπαίδευση και αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα χαρίσματα των μαθητών μας.
Ποδόσφαιρο
Το παιχνίδι αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της ζωής του παιδιού. Αποτελεί μια ουσιαστική λειτουργία στην παιδική ηλικία, επειδή προέρχεται από μια εσωτερική ανάγκη που σπρώχνει το παιδί να ενεργεί, να κινείται και να εκφράζει τη δική του εσωτερική ζωή. Το ποδόσφαιρο, όπως όλα τα παιχνίδια που έχουν κίνηση, αναπτύσσει στα παιδιά τον συντονισμό στις κινήσεις, τη δύναμη, την επιδεξιότητα και δημιουργεί τις συνθήκες, ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν πλούσιες κινητικές εμπειρίες.
Τα παιδιά, στη συγκεκριμένη ηλικία, χρησιμοποιούν ως χώρο προπόνησης οποιονδήποτε ελεύθερο χώρο, π.χ. το σπίτι, τον δρόμο, μια μικρή αλάνα, την αυλή του σχολείου κ.ά. Έτσι, τα παιδιά, μέσα από μια παιγνιώδη μορφή διδασκαλίας, αρχίζουν να αποκτούν τις πρώτες εμπειρίες εξοικείωσης με το άθλημα, σε απλές μορφές τεχνικής, όπως είναι το οδήγημα της μπάλας, το σουτ, η πάσα κτλ. Τα μαθήματα είναι ωριαία και γίνονται 2 φορές την εβδομάδα.
Μπάσκετ
Η καλαθοσφαίριση, ή πιο συχνά μπάσκετ, είναι ένα ομαδικό άθλημα. Εμπνευστής και δημιουργός του ήταν ο Καναδός καθηγητής φυσικής αγωγής Τζέιμς Νεισμιθ από το Σπρίνγκφηλντ της Μασαχουσέτης, ο οποίος δημιούργησε το άθλημα προσπαθώντας να κάνει το μάθημα της γυμναστικής, που γινόταν σε αίθουσα λόγο παγωνιάς, πιο ενδιαφέρον.
Την καλαθοσφαίριση εισήγαγε στη χώρα μας ο Μαικλ Στεργιάδης το 1919, ο οποίος ήταν μαθητής του Νεισμιθ στο Σπρίνγκφηλντ. Από την ανακάλυψη του μπάσκετ μέχρι σήμερα, οι κανονισμοί του αλλάζουν διαρκώς, βελτιώνονται και προσαρμόζονται στις ανάγκες του παιχνιδιού και στην τεχνική και τακτική εξέλιξή του.
Όταν μαθαίνω μπάσκετ:
- καλλιεργώ το πνεύμα ομαδικότητας, συνεργασίας και επικοινωνίας
- αναπτύσσω αυτοεκτίμηση, θετική αυτοαντίληψη και αυτοπεποίθηση
- αναπτύσσω ηθικές αρετές όπως: τιμιότητα, δικαιοσύνη, σεβασμό αντιπάλου
- κατανοώ την αξία της προσπάθειας και της συμμετοχής.
Το σχολείο μας συνεργάζεται με το αθλητικό κέντρο «Βυζαντινό» και τους προπονητές του συλλόγου Ταταύλα. Τα μαθήματα είναι ωριαία και γίνονται 2 φορές την εβδομάδα.
Tae Kwon Do
Το Tae Kwon Do είναι η πιο δημοφιλής κορεάτικη πολεμική τέχνη και το εθνικό σπορ της Κορέας. Αποτελεί μια από τις πιο διαδομένες πολεμικές τέχνες παγκοσμίως και από το 2000 έγινε επίσημο Ολυμπιακό αγώνισμα. Στα Κορεάτικα Τάε σημαίνει "τεχνική ποδιών", Κβον σημαίνει "τεχνική χεριών" και Ντο σημαίνει "τέχνη, φιλοσοφία". Τα επίπεδα ζωνών είναι: άσπρη, μισή κίτρινη, κίτρινη, μισή πράσινη, πράσινη, μισή μπλε, μπλε, μισή κόκκινη, κόκκινη, μισή μαύρη, μαύρη.
Οι μαθητές που συμμετέχουν στο Tae Kwon Do έχουν τη δυνατότητα να λάβουν, μετά από εξετάσεις που γίνονται από την πανελλήνια επιτροπή στους χώρους του σχολείου, ζώνες και τα διπλώματα που τις συνοδεύουν. Το σχολείο μας συνεργάζεται με το σύλλογο «Αίαντα» Αγίου Δημητρίου. Τα μαθήματα είναι ωριαία και γίνονται 2 φορές την εβδομάδα.
Κολύμβηση
Με την κολύμβηση:
- επηρεάζεται ευνοϊκά η λειτουργία της καρδιάς και του κυκλοφορικού συστήματος του παιδικού οργανισμού
- αυξάνεται η λειτουργική ικανότητα των αναπνευστικών οργάνων
- καταπολεμούνται αδυναμίες και βλάβες στη στάση του σώματος
- προστατεύεται η ζωή των παιδιών στη θάλασσα και στις πισίνες
Το σχολείο μας συνεργάζεται με το αθλητικό κέντρο «Alma club» και τους προπονητές του. Τα μαθήματα είναι ωριαία και γίνονται 2 φορές την εβδομάδα.
Τένις
Η αντισφαίριση, γνωστή με την ξενόγλωσση ονομασία τένις, είναι ένα σύγχρονο αθλητικό παιχνίδι. Με προέλευση την Ευρώπη, προς το τέλος του 19ου αιώνα, η αντισφαίριση διαδόθηκε πρώτα σε όλο τον αγγλόφωνο κόσμο, ιδιαίτερα μεταξύ των ανώτερων κατηγοριών. Η αντισφαίριση είναι Ολυμπιακό άθλημα και παίζεται από όλες τις ηλικίες και σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο.
Οι μαθητές που συμμετέχουν στο τένις θα πρέπει να προμηθευτούν μια ρακέτα. Το σχολείο μας συνεργάζεται με το αθλητικό κέντρο «Βυζαντινό» και τους προπονητές του συλλόγου Ταταύλα. Τα μαθήματα είναι ωριαία και γίνονται 2 φορές την εβδομάδα.
Παραδοσιακοί Χοροί
Μοντέρνος Χορός
Μπαλέτο
Χορωδία
Σκάκι
Το σκάκι είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι και συγχρόνως ένα ιδιαίτερα πνευματικό άθλημα για δύο παίκτες. Παίζεται σε ένα τετράγωνο διάγραμμα, που λέγεται σκακιέρα. Πάνω στην σκακιέρα οι παίκτες, καθισμένοι αντικριστά, μετακινούν, ο ένας τους 16 λευκούς πεσσούς (πιόνια) του παιχνιδιού και ο άλλος τους 16 μαύρους, σε εναλλάξ κινήσεις, μία προς μία, με βάση τους κανόνες του παιχνιδιού.
Όλοι οι μαθητές που συμμετέχουν στο σκάκι έχουν τη δυνατότητα να λάβουν μέρος είτε σε μαθητικούς αγώνες που διοργανώνονται στο σχολείο είτε σε αγώνες με άλλα ελληνογαλλικά σχολεία. Συμμετέχουν επίσης στους πανελλήνιους μαθητικούς αγώνες που διοργανώνει κάθε χρόνο το Υπουργείο Παιδείας. Οι μαθητές μας στους παραπάνω αγώνες έχουν αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις. Το μάθημα είναι ωριαίο.
Εργαστήρι εικαστικών
Η τέχνη είναι μια παγκόσμια γλώσσα, ένας τρόπος να συνδέσουμε τη φαντασία με τα υλικά. Μας προκαλεί να σκεφτούμε με διαφορετικούς τρόπους. Σκοπός της δραστηριότητας είναι η ενθάρρυνση και η στήριξη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τις τέχνες και η καλλιέργεια των ιδιαίτερων δεξιοτήτων τους, μια και έχει αποδεδειχθεί ότι η καλλιέργεια αυτή γίνεται πιο αποτελεσματική όταν αρχίζει σε μικρή ηλικία.
Γαλλικά (Εξάσκηση προφορικού λόγου)
Tο σχολείο μας οργανώνει για όσους από τους μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης επιθυμούν, μαθήματα κατανόησης και παραγωγής προφορικού λόγου στη γαλλική γλώσσα. Τα μαθήματα διάρκειας μιας ώρας θα γίνονται δύο φορές την εβδομάδα, στο πλαίσιο της απογευματινής ζώνης δραστηριοτήτων. Τα τμήματα θα είναι ολιγομελή.
Στόχος αυτών μαθημάτων είναι:
- να δώσουν στους μαθητές την ευκαιρία να βελτιώσουν και να εξασκήσουν τον προφορικό τους λόγο στα Γαλλικά
- να βελτιώσουν την προφορά τους στη γαλλική γλώσσα
- να έρθουν σε επαφή με τον γαλλικό πολιτισμό
- να προετοιμαστούν καλύτερα ώστε να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις των προφορικών εξετάσεων του DELF A1
Εκπαιδευτική ρομποτική
Γενικά, το Robot μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την ανάπτυξη γνωστικών δομών από τα παιδιά. Η εκπαίδευση με τη Ρομποτική πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες, χρησιμοποιώντας ένα εκπαιδευτικό πακέτο που περιέχει ως εισόδους: επεξεργαστή (μυαλό), αισθητήρες (αισθήσεις) και ως εξόδους: κινητήρες και δομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της κατασκευής.
Δημοσιογραφικός Όμιλος
Στο σχολείο μας λειτουργεί ο Δημοσιογραφικός Όμιλος "Β612". Τα παιδιά που συμμετέχουν θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργούν ενδιαφέροντα άρθρα πάνω σε θέματα που τα ενδιαφέρουν και να χρησιμοποιηούν διαδικτυακά εργαλεία όπως το Edmodo και το PowToon για δημιουργία εντυπωσιακών βίντεο.